Kawasaki KLE500 2026

Möt den nya äventyrsmotorcykeln KLE500, designad för att hjälpa dig upptäcka nya horisonter.

Dess målmedvetna rallyinspirerade design är ett utmärkt exempel på funktionell skönhet som inte bara ser ut att klara jobbet, utan också levererar mångsidig prestanda både på och utanför asfalten.

Med en responsiv och vridstark bränsleinsprutad parallelltwin-motor kombinerat med ett välbalanserat chassi och lättmanövrerad körkänsla samt bekväm touring ergonomi, är resan till ditt offroadmål bara en del av äventyret.

Oavsett om du är en pendlare som söker en äventyrsmotorcykel med civiliserade vägegenskaper eller en offroad åkare som vill ha mer komfort utan att förlora terrängkapacitet, är nya KLE500 ditt perfekta pass till en värld av möjligheter.



  • 451 cm³ parallelltwin
  • 33.4 kW {45.4 HK} / 9,000 varv/min
  • Vätskekyld, 4-takt
  • Ø 43 mm framgaffel
  • 6-växlad
Manufacturer: Kawasaki
SKU: kaw-26-kle500
Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Att utforska nästa grusväg är en möjlighet till ren körglädje tack vare ett välbalanserat chassi och lätt, intuitiv hantering. Den genomtänkta körställningen ger KLE500 en naturlig känsla oavsett om du står upp eller sitter ner, medan den sömlösa karossen låter föraren röra sig fritt. Den förarfokuserade och mycket lättkontrollerade karaktären gör KLE500 till det självklara valet för alla långa äventyrsresor

 

Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Rallyinspirerad design

Den distinkta rallyinspirerade stilen får Kawasakis nya äventyrsmaskin att sticka ut. KLE500 ser lika redo ut att bli smutsig på stigarna som att bekvämt klara en lång resa på motorvägen. En blandning av tre stilistiska element – en autentisk rally-raid-look, välbekanta drag från gatmotorcyklar och designinslag inspirerade av KX Motocross – skapar Kawasakis nya äventyrsstil.

 

Touringkapacitet och komfortfunktioner

På väg mot nästa äventyr glider KLE500 lätt fram på asfalten och bär föraren med komfort. Vind skyddas av en justerbar vindruta med tre lägen, den väl vadderade sadeln bidrar till en överlägsen körkomfort, och den utmärkta bränsleekonomin minimerar tankstopp på långa resor.

 

16-liters bränsletank med låg bränsleförbrukning

Den rallyinspirerade bränsletanken är designad för att sitta högt för att ge bra markfrigång. Den rymmer 16 liter, vilket tillsammans med låg bränsleförbrukning ger en generös räckvidd på en tank.

 

Förstklassig fjädring

Speciellt utvecklad för utmärkt prestanda i en mängd olika körsituationer arbetar en KYB-framgaffel av patrontyp (inverterad) tillsammans med den nya Uni-Trak-bakfjädringen för att ge förstklassig hjulresning (210 mm fram, 200 mm bak) och dämpningsinställningar som ger goda egenskaper på asfalten och suverän stötdämpning offroad.

 

21”/17” eker hjul

21”-eker framhjul och 17”-eker bakhjul ger den äkta rallylooken och robust offroad-prestanda. De fortsätter arvet från den ursprungliga KLE-serien, som sedan starten har använt just denna 21”/17”-kombination.

 

Multifunktionellt Trellis ram

KLE500:s originalram i högdrag stålram utgör grunden för denna högpresterande äventyrsmaskin. Ingenjörerna har fokuserat på verklig mångsidighet och körglädje under olika förhållanden – från grusvägar till skogsstigar – och placerar KLE500 som en äkta brygga mellan vardagskörning och äventyrsåkning. Upprepade tester i de faktiska offroad-miljöer som förare sannolikt kommer att möta har hjälpt till att optimera chassits styvhetsbalans och vikt.

 

Justerbar vindruta

Förare kan välja vindrutans höjd i tre olika lägen. Den lägsta inställningen ger maximal sikt, vilket är användbart vid sittande offroad-åkning, medan den högsta inställningen blockerar mest vind för att hålla föraren bekväm vid högre hastigheter.

 

Avslappnad, upprätt körställning

KLE500:s körställning erbjuder den bästa balansen mellan komfort och kontroll i en mängd olika körsituationer. Ett brett styre placerat framåt, en bekväm sadel och optimalt placerade fotpinnar samverkar för att ge gott om rörelsefrihet för att kontrollera motorcykeln, oavsett om du sitter eller står upp.

 

Valbar ABS

Valbar ABS

Bromsskivorna fram och bak ger säker bromskraft. Valbar ABS gör det möjligt för föraren att stänga av ABS-funktionen efter egen önskan.

 

451 cm³ parallelltwin-motor – njutbar från motorväg till grusväg

En motor med mjuk acceleration levererar kraft på begäran, både för att utforska grusvägar och för att färdas bekvämt på motorvägen. Den responsiva motorn och den förarfokuserade karaktären underlättar kontrollen och ökar förtroendet i en mängd olika körsituationer.

 

Plats för tre väskor: Mer utrymme för packning

Möjligheten att samtidigt bära två sidoväskor och en toppbox (tillgängliga som Kawasakis originaltillbehör) ger föraren många valmöjligheter för touringuppsättningar. Detta möjliggörs av ett väl förstärkt bakre chassi som klarar höga belastningar och samtidigt ger stabil och säker körning i högre hastigheter.

 

Anpassningsbar sittuppsättningar

Fyra unika sittuppsättningar är möjliga med tillägget av ERGO-FIT passagerarsadel (låg) och låg fram­sadel, tillgängliga som Kawasakis originaltillbehör. Föraren kan hitta sin idealiska sittposition, oavsett om det är standardkombinationen (hög/hög) som är utformad för komfort på vägen och vardagsanvändning, med specialutformad stoppning för långfärdskomfort, eller en helt plan uppsättning (hög/låg) som underlättar rörelsefrihet för föraren vid offroad-åkning.

 

Instrumentering med smartphone-anslutning

Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellen och TFT-displayen på SE-modellen erbjuder smartphone-anslutning via RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE, vilket gör det möjligt för föraren att trådlöst koppla upp sig mot motorcykeln för en förbättrad körupplevelse.

 

Hög, kompakt frontkåpa

Nyckeln till KLE500:s rallyinspirerade design är den höga frontkåpan som reser sig markant fram. Instrumentpanelens lutning ger föraren god sikt även när man står upp, i sann rallystil. Klara plastpaneler omger frontkåpan för att förbättra vindskyddet och ge fronten ett mycket kompakt och funktionellt utseende.

 

KX inspirerad ergonomi

Kawasakis expertkunskap från KX-serien användes för att bestämma styrets och fotpinnarnas positioner, vilket ger utmärkt kontroll när föraren står upp. KX-influenser har även påverkat KLE500:s kaross och motor­skydd, som är designade för att vara släta och diskreta när föraren förflyttar sin vikt på motorcykeln.

€6322,64
Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Att utforska nästa grusväg är en möjlighet till ren körglädje tack vare ett välbalanserat chassi och lätt, intuitiv hantering. Den genomtänkta körställningen ger KLE500 en naturlig känsla oavsett om du står upp eller sitter ner, medan den sömlösa karossen låter föraren röra sig fritt. Den förarfokuserade och mycket lättkontrollerade karaktären gör KLE500 till det självklara valet för alla långa äventyrsresor

 

Det bästa paketet för äventyr bortom asfalten

Rallyinspirerad design

Den distinkta rallyinspirerade stilen får Kawasakis nya äventyrsmaskin att sticka ut. KLE500 ser lika redo ut att bli smutsig på stigarna som att bekvämt klara en lång resa på motorvägen. En blandning av tre stilistiska element – en autentisk rally-raid-look, välbekanta drag från gatmotorcyklar och designinslag inspirerade av KX Motocross – skapar Kawasakis nya äventyrsstil.

 

Touringkapacitet och komfortfunktioner

På väg mot nästa äventyr glider KLE500 lätt fram på asfalten och bär föraren med komfort. Vind skyddas av en justerbar vindruta med tre lägen, den väl vadderade sadeln bidrar till en överlägsen körkomfort, och den utmärkta bränsleekonomin minimerar tankstopp på långa resor.

 

16-liters bränsletank med låg bränsleförbrukning

Den rallyinspirerade bränsletanken är designad för att sitta högt för att ge bra markfrigång. Den rymmer 16 liter, vilket tillsammans med låg bränsleförbrukning ger en generös räckvidd på en tank.

 

Förstklassig fjädring

Speciellt utvecklad för utmärkt prestanda i en mängd olika körsituationer arbetar en KYB-framgaffel av patrontyp (inverterad) tillsammans med den nya Uni-Trak-bakfjädringen för att ge förstklassig hjulresning (210 mm fram, 200 mm bak) och dämpningsinställningar som ger goda egenskaper på asfalten och suverän stötdämpning offroad.

 

21”/17” eker hjul

21”-eker framhjul och 17”-eker bakhjul ger den äkta rallylooken och robust offroad-prestanda. De fortsätter arvet från den ursprungliga KLE-serien, som sedan starten har använt just denna 21”/17”-kombination.

 

Multifunktionellt Trellis ram

KLE500:s originalram i högdrag stålram utgör grunden för denna högpresterande äventyrsmaskin. Ingenjörerna har fokuserat på verklig mångsidighet och körglädje under olika förhållanden – från grusvägar till skogsstigar – och placerar KLE500 som en äkta brygga mellan vardagskörning och äventyrsåkning. Upprepade tester i de faktiska offroad-miljöer som förare sannolikt kommer att möta har hjälpt till att optimera chassits styvhetsbalans och vikt.

 

Justerbar vindruta

Förare kan välja vindrutans höjd i tre olika lägen. Den lägsta inställningen ger maximal sikt, vilket är användbart vid sittande offroad-åkning, medan den högsta inställningen blockerar mest vind för att hålla föraren bekväm vid högre hastigheter.

 

Avslappnad, upprätt körställning

KLE500:s körställning erbjuder den bästa balansen mellan komfort och kontroll i en mängd olika körsituationer. Ett brett styre placerat framåt, en bekväm sadel och optimalt placerade fotpinnar samverkar för att ge gott om rörelsefrihet för att kontrollera motorcykeln, oavsett om du sitter eller står upp.

 

Valbar ABS

Valbar ABS

Bromsskivorna fram och bak ger säker bromskraft. Valbar ABS gör det möjligt för föraren att stänga av ABS-funktionen efter egen önskan.

 

451 cm³ parallelltwin-motor – njutbar från motorväg till grusväg

En motor med mjuk acceleration levererar kraft på begäran, både för att utforska grusvägar och för att färdas bekvämt på motorvägen. Den responsiva motorn och den förarfokuserade karaktären underlättar kontrollen och ökar förtroendet i en mängd olika körsituationer.

 

Plats för tre väskor: Mer utrymme för packning

Möjligheten att samtidigt bära två sidoväskor och en toppbox (tillgängliga som Kawasakis originaltillbehör) ger föraren många valmöjligheter för touringuppsättningar. Detta möjliggörs av ett väl förstärkt bakre chassi som klarar höga belastningar och samtidigt ger stabil och säker körning i högre hastigheter.

 

Anpassningsbar sittuppsättningar

Fyra unika sittuppsättningar är möjliga med tillägget av ERGO-FIT passagerarsadel (låg) och låg fram­sadel, tillgängliga som Kawasakis originaltillbehör. Föraren kan hitta sin idealiska sittposition, oavsett om det är standardkombinationen (hög/hög) som är utformad för komfort på vägen och vardagsanvändning, med specialutformad stoppning för långfärdskomfort, eller en helt plan uppsättning (hög/låg) som underlättar rörelsefrihet för föraren vid offroad-åkning.

 

Instrumentering med smartphone-anslutning

Både den fullständiga LCD-instrumentpanelen på standardmodellen och TFT-displayen på SE-modellen erbjuder smartphone-anslutning via RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE, vilket gör det möjligt för föraren att trådlöst koppla upp sig mot motorcykeln för en förbättrad körupplevelse.

 

Hög, kompakt frontkåpa

Nyckeln till KLE500:s rallyinspirerade design är den höga frontkåpan som reser sig markant fram. Instrumentpanelens lutning ger föraren god sikt även när man står upp, i sann rallystil. Klara plastpaneler omger frontkåpan för att förbättra vindskyddet och ge fronten ett mycket kompakt och funktionellt utseende.

 

KX inspirerad ergonomi

Kawasakis expertkunskap från KX-serien användes för att bestämma styrets och fotpinnarnas positioner, vilket ger utmärkt kontroll när föraren står upp. KX-influenser har även påverkat KLE500:s kaross och motor­skydd, som är designade för att vara släta och diskreta när föraren förflyttar sin vikt på motorcykeln.

  • Only registered users can write reviews
*
*
Bad
Excellent
Only registered users can write reviews