SKI-DOO
CITATION 4500 (ROTAX 377) 1982-83
CITATION SS (ROTAX 377) 1982-83
FORMULA DELUXE 380 (ROTAX 377) 1999-00
FORMULA DELUXE F (ROTAX 377) 2001-01
FORMULA S (ROTAX 377) 1998
GRAND TOURING 380F (ROTAX 377) 2002-03
GSX 380F (ROTAX 377) 2005-06
GTX 380F (ROTAX 377) 2005-06
LEGEND 380F (ROTAX 377) 2002-04
MXZ 380 F (ROTAX 377) 2002-02
MXZ 380F (ROTAX 377) 2003-04
MXZ F (ROTAX 377) 2001
MXZ FAN 380 (ROTAX 377) 2005
NORDIK (ROTAX 377) 1982-83
SAFARI 377 (ROTAX 377) 1984-88
SAFARI DELUXE (ROTAX 377) 1993-94
SAFARI DELUXE L (ROTAX 377) 1994
SAFARI L (ROTAX 377) 1990-93
SAFARI LE (ROTAX 377) 1990-92
SAFARI SAGA (ROTAX 377) 1989
SAFARI SCOUT (ROTAX 377) 1989-90
SCOUT (ROTAX 377) 1991-92
SKANDIC 377 (ROTAX 377) 1982-86
SKANDIC 377R (ROTAX 377) 1985-87
SKANDIC 380 (ROTAX 377) 1995-00
SKANDIC II 377 (ROTAX 377) 1993-94
SKANDIC II 377R (ROTAX 377) 1993-94
SKANDIC II R (ROTAX 377) 1992
TOURING 380F (ROTAX 377) 2001
TOURING E (ROTAX 377) 1995-00
TOURING E LT 2-UP (ROTAX 377) 1997
TOURING LE (ROTAX 377) 1995
LYNX
535 (ROTAX 377) 1984-89
ENDURO 400 F (ROTAX 377) 2001-05
FOREST FOX (ROTAX 377) 1996-99
GL 3300 (ROTAX 377) 1982-90
GL 360 (ROTAX 377) 1992-95
GL 3900 (ROTAX 377) 1982-92
GL SPORT (ROTAX 377) 1991-92
LIGHT (ROTAX 377) 1994-96
LIGHT TOURING (ROTAX 377) 1997-98
LIGHT TOURING LT (ROTAX 377) 1999
RANGER (ROTAX 377) 1993-96
RANGER KING (ROTAX 377) 1995-96
SAFARI 400 (ROTAX 377) 2001-06
SPORT XR (ROTAX 377) 1997-99
TOURING 400 F (ROTAX 377) 2000
Kolv som passar till Skidoo snöskotrar, ersÀtter originalnr: 420994975
Kolvsatsen till 377cc innehÄller kolv, kolvringar, kolvbult och clips. Byt Àven packningar samt nÄllager vid motorrenovering.
Byter du kolv/kolvar pÄ grund av ett haveri se dÄ till att du lokaliserat vad haveriet beror pÄ. Risken Àr annars överhÀngande att du fÄr samma problem igen.
Vanliga orsaker till motorhaveri pÄ tvÄtakts snöskotrar Àr att dom har skurit pga för lite brÀnsle/olja (rengör förgasare, munstycken, kolla att brÀnsle- och oljepump fungerar som den skall samt kolla samtliga brÀnsleledningar och filter).
Har kolven gÄtt sönder kan det bero pÄ att den har gÄtt för lÀnge eller att cylinderfodret Àr nött/slitet och kolvspelet blivit för stort. Vanligtvis spricker dÄ kolven först i bakkant mot insug.
(Bilden Àr en exempelbild)