Suzuki GSX-8T - ny modell inför 2026





-
Suzuki GSX‑8T – Retro Spirit, Next‑Gen Performance ✨
Design och stil
-
Tidlös design som hyllar Suzuki‑klassiker som 1960‑tals‑Titan T500.
-
Rund LED‑lykta med platt botten – en modern tolkning av traditionella former.
-
Unika bar‑end‑speglar ger en ren och estetisk silhuett utan kompromisser.
-
Tank med tuck‑and‑roll‑sätesdesign och 3D‑emblem formad som åttans biljardboll – massor av karaktär!
-
Tillgänglig i tre färger: Metallic Mat Steel Green, Candy Burnt Gold och Metallic Mat Black
Teknisk plattform
-
Kompakt 776 cm³ vattenkyld parallelltwin‑motor med 270° vev (samma som i GSX‑8S/R) – bra vridmoment i låga varv och uppåt fri varvökning
-
Chassi: stålram + aluminium‑svingarm + KYB fjädring fram och bak – lätt, stabilt och följsamt
-
Bromsar: Radialmonterade fyrkolvsok på 310 mm skivor fram, samt 240 mm skiva bak med ABS
Elektronik & funktioner
-
Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) med:
-
Drive Mode Selector (3 effektlägen)
-
Traction Control (3 lägen + OFF)
-
Ride‑by‑Wire
-
Bi‑directional Quick‑shifter (upp/ner utan koppling)
-
Easy Start och Low RPM Assist
-
-
5‑tum TFT‑instrumentering, USB‑C‑snabbladdning och ELIIY Power‑litiumjonbatteri för snabb, pålitlig start – även i kyla
Dimensioner & prestanda
Specifikation GSX‑8T Motorvolym 776 cm³ Effektlåda 6‑växlad Tankvolym 16,5 L Vikt (klar att köra) 201 kg Sadelhöjd 815 mm Fjädrings-/Bromsdata Se ovan Bränsleförbrukning 23,8 km/L (WMTC) CO₂-utsläpp 99 g/km Upplevelse & användning
GSX‑8T erbjuder en harmonisk mix av retrokänsla och modern körglädje. Med en avslappnad nakensportpostion, smidig hantering och en motor som både är dramatisk och nyanserad, fungerar den lika bra för stadsnöje och landsväg. Tack vare teknikpaketen är den också trygg och lättkörd i varierande förhållanden – perfekt för både nybörjare och erfarna förare.
-